Home > Educatie > Izi.TRAVEL

Izi.TRAVEL

Digitale rondleidingen

izi.TRAVEL is een digitale gids voor iedereen die een culturele tour of ervaring wil beleven. Op talloze locaties in Nederland zijn stadswandelingen en rondleidingen beschikbaar.

De Pieterskerk Leiden maakt gebruik van izi.TRAVEL om haar collectie verder te ontsluiten. Zo kun je bijvoorbeeld een tour over de Amerikaanse geschiedenis in de Pieterskerk Leiden volgen.

De izi.TRAVEL-app is beschikbaar in appstores. Download de app en beleef de geschiedenis van de Pieterskerk Leiden!

De Verdwenen Stad deel 1 & 2

De twee stadswandelingen van ‘De Verdwenen Stad’ zijn gebaseerd op de gelijknamige tentoonstelling van 2021-2022 in de Pieterskerk Leiden in samenwerking met Erfgoed Leiden en Omstreken.

Aan de hand van foto’s gemaakt door de Leidse fotograaf Jan Goedeljee (1824-1905), word je meegenomen naar het Leiden van rond 1900. Naast iedere historische foto staat ook een foto van de huidige situatie. Deze zijn gemaakt door de Leidse fotograaf en grafisch ontwerper Claudia Claas.

izi.TRAVEL Deel 1 – De Verdwenen Stad

izi.TRAVEL Deel 2 – De Verdwenen Stad