Home > Plan je bezoek > Praktische informatie

Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar: € 6
Kinderen tot 12 jaar: toegang gratis
Vriendenpas Pieterskerk Leiden: gratis

Sommige activiteiten in het monument zijn niet publiek toegankelijk.
Bel even om zeker te zijn dat je de Pieterskerk Leiden kunt bezoeken:
maandag t/m vrijdag 10:00-17:00 uur – 071-512 43 19

Route

De Pieterskerk Leiden is schitterend gelegen in het hart van de historische binnenstad van Leiden. Om het historische centrum te ontlasten, wordt het doorgaand autoverkeer via ringwegen om de stad geleid.

Park & Ride  24/7
De Park & Ride – Haagweg 8 (Stadsparkeerplan) ligt aan de rand van het historisch centrum. Hiervandaan word je met een gratis shuttledienst tot bij de Pieterskerk Leiden gebracht. Om te parkeren in het historische centrum kunt u hier een parkeerplek reserveren in een van de vier parkeergarages.

Openbaar vervoer
Vanaf Leiden Centraal Station (CS) is het ongeveer 15 minuten lopen naar de Pieterskerk Leiden. Vanaf Leiden CS stoppen meerdere buslijnen op de Breestraat. U loopt vervolgens in 2 minuten naar de Pieterskerk Leiden.

Toegankelijkheid

De Pieterskerk Leiden is toegankelijk voor iedereen en beschikt over een invalidentoilet. Bezoekers met een rolstoel kunnen gebruik maken van een rolstoelhelling of een liftpodium naar het koor van het monument. Mocht assistentie daarbij gewenst zijn, dan helpen onze medewerkers graag.

De 17e-eeuwse Kerkmeesterskamer is alleen te bereiken via drie trappen en is niet rolstoeltoegankelijk.

Hulphonden
Assistentie-honden (SOHO-honden) of blindengeleidehonden zijn welkom, mits aangelijnd.

Mindervalide parkeerplaatsen
Er zijn meerdere gehandicaptenparkeerplaatsen in de omgeving van de Pieterskerk Leiden.