Home > Educatie > Rondleidingen

Rondleidingen

Privérondleiding

Meer weten over wie de eerste tulp naar Nederland bracht of hoe Barack Obama een familielijn heeft in Leiden? Wij nemen je graag mee op reis door de Leidse Pieterskerk.

Bij een privérondleiding kun je bovendien de Kerkmeesterskamer bezoeken, een prachtige 17e-eeuwse stijlkamer met een uniek historisch interieur.

Ben je geïnteresseerd in een rondleiding met een groep?

€ 85,00  voor maximaal 15 personen per groep

Voor grotere groepen kunnen er twee rondleiders worden ingezet. Engelstalige rondleidingen zijn ook mogelijk.

Mail een aanvraag

Schoolrondleiding

De Leidse geschiedenis van de stad begint bij de Pieterskerk. Het is dan ook onze droom dat ieder kind op een Leidse lagere school de Pieterskerk Leiden minimaal één keer bezoekt.

Gratis – rondleidingen voor Leidse schoolklassen

Elke rondleiding duurt drie kwartier tot een uur. Als het weer het toelaat kunnen de leerlingen ook via de historische trappen naar de Trans. Daar heb je uitzicht over Leiden en bij goed weer kun je zelfs de zee en de duinen zien. Graag minimaal vier weken van tevoren reserveren.

Mail een aanvraag

Rondleidingen met tourguidesysteem

Onze rondleiders maken gebruik van een tourguidesysteem. De rondleider heeft een headset-microfoon en je kunt met bekabelde oordopjes meeluisteren. Op deze manier kun je de rondleider altijd goed en duidelijk verstaan in het gehele monument. Deze wegwerp-oordopjes zijn inbegrepen in de prijs.

Het is ook toegestaan om je eigen bekabelde oordopjes mee te nemen, de aansluiting is een standaard mini-jack-aansluiting (3.5mm).